Dålig uppdatering

ska nu börja radda upp varför jag skriver så sällan här.

Har ju som de flesta vet varit sjuk mer eller mindre sen innan valborg (ca en vecka innan valborg)
Det har gjort att jag inte riktigt orkat sitta vid datorn + att jag inte velat skriva då för det hade mest blivit gnäll om hur jag mår o så.
Jag är på bättringsvägen nu iaf, har röntgats och det visade att jag var mkt svullen i exakt alla bihålor och fick kortison till slut mot detta.
Bara ätit det några dagar, men känner mig redan svullen utav den. Undrar om det behöver arbetas bort eller om det snabbt går bort? Någon som vet?
När jag blir frisk ska jag definitivt gå ut o gå raskt varje dag o börja träna powerlift igen. inge kul o va såhär småfet..
Väger mer just nu är vad jag någonsin gjort.. känns inge kul alls..
Nog gnällt om det..
En annan anledning till varför jag inte skrivit på länge är att, som ni flesta också nog redan vet, mamma har öppnat en webshop med scrapbooking prylar. (www.pysseltagen.se) så jag ser ju inte skymten av varken mamma eller datorn mer än kanske 10 min per dag.. okej nu överdrev jag.. men när jag väl får se skymten av datorn finns det så mkt jag vill göra där, då får jag inte ro att skriva av mig på bloggen..

Tycker förresten att ni ska kolla in mammas webshop.. inte för att jag vill se mindre utav henne eller datorn utan för att hon blir så glad när hon får en beställning och hon har många riktigt fina saker där.

Ska försöka skärpa mig nu och uppdatera lite oftare.. hade helst velat ha en egen laptop, men det finns det inte ekonomi till. Kanske ska testa att tjäna pengar på reklam här på bloggen, va säger ni om det?

Kan nog förresten bli bättre på att skriva här för har tänkt att bo hos Pontus (min pojkvän) ett tag framöver. Syrran är inte så kul att komma överens med hela tiden och det är så himla mkt skönare att sköta sig själva i hans lägenhet..
Men det finns en del saker jag vill förändra.. men det vill han också så det är ju bra.
Vi är inte riktigt nöjda med själva lägenheten heller, finns ingen fläkt bland annat så på allt ligger ett lager fett, som är fruktansvärt svårt att få bort. Men Mats (min låtsaspappa) skulle kolla på det om han kan hjälpa oss med att fixa det kanske.
Elen i hallen är värdelös... den existerar inte ens. Strömbrytaren hänger löst och strömmen i taket kommer inte fram till lampan.. han har en lampa på väggen o till den får vi ta ström ifrån köket.. vilket inte är så kul eftersom vi behöver kunna stänga den dörren när vi lagar mat så vi inte får fettlager i hela lägenheten..
Spisen är supergammal, skulle gissa att den är från när lägenheten först beboddes.. den är sådär 50-tals aktig...
Konstigt vit-gul-beige o inget fönster på luckan till ugnen.. lampan där man ser om ugnen är varm nog lyser bara om man slår till den.. haha. så en ny spis, fungerande el i hallen o ett extra uttag där med + fläkt i köket står väl högst på listan just nu.
vi tänkte inte lägga några pengar alls mer på lägenhet för vi vill egentligen flytta ihop pch då ha större.. men Pontus har äntligen sagt upp dig på sitt jobb och har nu fått en tjänst på bara 30% också plus hans dansbands spelningar såklart.
Jag har ju inte mkt pengar att komma med tyvärr. Någon som har nåt tips på hur man lätt kan tjäna extra pengar??
Jag har tre tips.. haha.. men inget av dem är ngt för mig direkt..
1. Sälja sitt hår på perukmakeri.se (håret måste då vara minst 20cm o så mkt vill jag inte klippa av mitt hår)
2. Ställa upp som kroki modell, men jag gillar inte att visa mig naken. (finns annonser på vanliga jobbsökarsidor)
3. Bli statist.. man kan då bli medlem på statist.se det är bara det att det kostar att vara medlem och jag är inte riktigt säker på om jag klarar det.
Men nu fick alla ni som läst det lite tips, så nu kan ni tipsa mig om ngt.

Nu ska jag kolla vidare på nån sökmotor om jag kan hitta nåt enkelt "tjäna pengar test"..


Kommentarer
Postat av: märta

Hej!

Du verkar ha mycket drömmar och stor köplust förstår att du och din Pontus behöver pengar. Har du aldrig funderat på att söka ett vanligt arbete?

Dina 3 förslag...:):):) ger nog knappt inkomst till en sladdump...kul grej förövrigt!

Lycka till

2008-08-22 @ 15:10:39
Postat av: Elina

Finns en hel del anledningar till varför jag inte har något "vanligt" jobb just nu. inget jag vill ta upp här på bloggen eftersom det är ganska privat. Därför är jag lite nyfiken och intresserad utav andra snabba & enkla sätt att tjäna pengar.

2008-08-23 @ 12:36:10
URL: http://finaelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0