Mums!

Pajen igår blev himlans god, mkt blåbär + mkt smuldeg = mkt gott
Men måste faktisk erkänna att jag tycker att smuldegen är godast.. och inte efter att den varit i ugnen utan FÖRE..
Det är nog bland det godaste jag vet just nu.. men känner mej ändå inte som Gollum i sagan om ringen och måste ha smuldeg hela tiden, nej, det får räcka att smaka lite nrä jag väl gör paj.. och det är inte så ofta.

Idag gjorde jag fisk, sås och potatis till Pontus kom hem. Men fisken va inte så god, ändå var den färsk. Det var nån sort jag aldrig ätit förr o jag tyckte att den va rätt smaklös.

Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på till middag. Men blir nog nåt lite extra med tanke på attdet är fredag. Kanske en god köttbit. (sån god rullad med vitlöksgoja i är gott om det finns att hitta) o potatis i ugnen..
Men vilken sås ska man ta till, bearnaise kanske?
Problemet när jag och Pontus ska äta bearnaisesås är att han gillar sån i påse som är pulver som man vispar upp...det kallar han för riktig bearnaisesås dessutom..men det tycker jag verkligen inte man kan säga eftersom den man gör från grunden smakar ju verkligen inte så.. den man gör från grunden är mer lik de som man köper helt fördiga i påsar eller på flaska.. och de tycker jag är mkt godare.

I helgen är Pontus för övrigt helt ledig från spelningar och allt.. Så härligt!
Första gången på riktigt länge...men vi har inte planerat att göra ngt..det har vi inte hunnit.. bjöd hem Evelina och Linus på middag på lördagen, men de var upptagna redan så hoppas på att vi kan äta på Peppelino i Ängelholm, men det är väl på tok för sent att boka bord för det imorgon..
På lördag är det Loppis på Ekebo, jag älskar sånt men Pontus gör det inte, men jag gör alltid så mkt för honom så hoppas han kan åka med för min skull.. :P

Pontus är förresten med i tidningen "Får jag lov"
Såhär ser det senaste numret ut, det Pontus är med i.  
Tidningsomslag

Sidan 24 tror jag att det var.. det är från i somras och han är så långhårig.. samma sak gäller där som med mkt annat, han tycker att han är snygg i "längre hår" men jag tycker bara att det ser ovårdat och han passar så väldigt mkt bättre i kort och nyklippt hår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0