Ligger efter

Jag ligger efter här på bloggen, inte skrivit på evigheter.
Det är nämligen så att jag och Pontus har flyttat... till en lägenhet med sjöutsikt!!
Från en etta till en trea!! Så otroligt skönt!
Alla mina saker får plats dessutom.. allt är inte flyttat ännu..men snart så..
Blir nog ett lass imorgon också.

Har börjat använda min fina Tipo servis som tillverkats av Villeroy and Bosch.
Tittade ut vilken servis jag ville ha för att kunna önska mig det i studentpresent o sen dess har jag samlat.. men fick för ett ganska bra tag sen nu reda på att den inte längre tillverkas.. så då köpte jag på mig alla delar. Den är så fin!
Har dessutom börjat använda mina bestick jag fick av mamma och hennes sambo när jag tog studenten. WMF tror jag märket heter.. fina som snus är de iaf.. finns på cervera.
Pontus Ikea servis för hela 75kr för en hel servis (superbilligt) la hans lillasyster beslag på..
Pontus Ikea bestick behåller vi nog och har som extra ifall vi skulle bjuda hem massa folk ngn gång.
De är himla fina de också..men eftersom jag älskar mina bestick så gick Pontus med på att vi numera använder mina :)

Jag och Pontus fick soffan som jag och min syster haft i vårt gemensamma vardagsrum..
Syrran tog över mitt gamla rum och hon fick då lite Billy hyllor av mig...menar, jag fick ju den fina soffan.

Vi har än sålänge inga gardiner eller persienner..ganska svårt o somna om på morgnarna när sole är uppe.

Balkongen är på typ 25-30 kvm.. Stor som två elefanter eller nåt.
Där blir det grillfest o kvällsmys i sommar och till våren.
Balkonglådor ska inhandlas och fina blommor.
Vi är dessutom en grill kort..så även det får inhandlas till sommaren.
En solstol kort är vi också... även det kanske inhandlas senare..
Hoppas på att vi en dag köper en hängmatta med ställning, skule gissa att vi får plats med det också där ute.

Har förresten inget intrenet i lägenheten än..är hos mina föräldrar för jämnan och kollar möbler på blocket och betalar räkningar..kollar mailen o allt det där som är typ livsviktigt.. Bloggen har hamnat lite åt sidan.. men så fort vi fått internet ska det bli andra bullar.. då ska det uppdateras och fotograferas i den nya lägenheten..

Är det någon utav er som vill komma och hälsa på och se hur vi hare det så är ni varmt välkomna, hör av er innan ni dyker upp bara så vi inte är på IKEA o handlar. haha..

Kommentarer
Postat av: Paulina

Ååååå härligt! Grattis gumman, nån fyllde visst år! puss

2008-12-30 @ 17:32:48
URL: http://vafflans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0