Strömavbrott & tv tittande

Igår kväll hade vi strömavbrott. Jag blev tokig för ja hade ju ringat in typ 5 program ja ville se o spela in. Det var "Rent hus", "Lost", "Room Service", "Greys Anatomy" & "Fråga Olle". Så när strömmen hadevarit borta en timme kikade jag i tidningen så att allt säkert gick i repris, och det gjorde det som tur va. eller ja, allt utom "Fråga Olle", men det kunde ja väl klara mej utan tänkte jag.
Strömmen gick ca kl 18 & det var himla segt.
Jag satt på toa, som tur va var det en toa med förnster, så jag kunde hitta toapappret fastän att det var mörkt ute.
Jag va vrålhungrig, men syrran o mamma va på Väla så ringde o bad dem att köpa hem en bakad potatis till mig.
Det gick o när de väl var hemma va potatisen kokhet. De hade lagt den i folie och när jag tog ut den ur folien rök den. haha. det är ju en bit från väla o hit. Typ en halvtimme eller nåt.
Den var jätte god!
Men sen när den va slut va det liksom.. Jaha, vad gör vi nu då!?
Ingen ström = ingen dator o ingen tv. Konstigt att man blir helt handikappad av det. Tänk de som lever utan tv o dator.
Plötsligt hände det något och det tog mig några sekunder att förstå att det var strömmen som kommit tillbaka. Alla lampor tändes, datorn sattes igång, kylen & frysen började pipa.
Äntligen var strömmen tillbaka!!
Vi kollade på klockan, den var halv nio..
Herregud slå på tvn tänkte jag! haha
Och jag satte igång tvn, sen sprang jag till den andra tvn o satte igång inspelning på fyran.
Sprang sen t där de andra satt o kolla på "Room Service". Härligt, tillbaka i det normala igen!
De gjorde om ett kök. rätt snyggt enligt mig. Men lite väl mkt kakel tycker jag nog. Hade det varit mer enfärgat kakel hade det väl inte gjort så mkt kanske. Men nu va det ju väldigt mönstrat, hade inget emot kaklet i sig, tyckte faktiskt att det var rätt snyggt, men tyckte nog att de satte det på en vägg för mkt.
Sen va det dax för "Greys Anatomy" då vaknade den vldigt gamla gubben. haha.
Lite segt börjar det bli, George kan väl bara ta o lämna Callie o bli tillsammans me den snygga blonda som ja inte just nu kan komma på namnet på. Sen kan väl Meredith & Derek ta o bestämma sig nångång, de har ju hållt på såhär sen hela serien började tycker jag.
Sen va det äntligen "Fråga Olle". Men såg inte hela, syrran avbröt. Men måste nog säga att jag inte gillar den nya "leken" som är "Pest eller Kolera", den är ju faktiskt trist! Då va ju "Jag har aldrig" som de körde innan mkt roligare, så fick man ju veta lite va de gjort o inte gjort, även om de såklart ljög en del, men det var ju mkt roligare.
Det var en tjej som ja inte vet vad heter + Lars-Åke Willhelmsson som va gäster. Gillar honom faktiskt. Han e skön.
När ja sen spelat in klart på fyran såg jag det också.
"Rent hus", ja..vad ska man säga om det. man blir ju mest chockad av att nån överhuvud taget kan ha det så stökigt, äckligt & ha så mkt grejer på så liten yta.
Programledarna va väl sådär..Den mörka va lite elak nästan. eller elak o elak, hon va inte rolig o hade knappt nån humor tyckte jag. Men fint blev det till slut.
"Lost", där händer ju INGENTING! När ska det börja hända grejer egentligen!? Nu får de snart börja skärpa sig, innan alla slutar kolla på det..
Inte för att jag skulle sluta, men vi kan ju hota med det. hehe.
Jag är för nyfiken o vill veta vad som händer för att kunna sluta följa det.

Sen va det natt, dax att sova..
Jag sov gott inatt faktiskt, skönt!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ladda hem det gumman, Lost asså..Då får man reda på en massa på en gång:)

2008-02-28 @ 18:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0