Väder

Överallt pratas det om vädret, alltid har det pratats om. Men tycker nog att det pratas och skrivs om nu mer än nånsin. Håller ni med?
Inte så konstigt eftersom vädret o en massa annat på denna planet håller på att förändras. Jag tror tex att alla årstider kommer att försvinna tillslut och att vi bara kommer ha någon sorst blanding mellan vår o höst. iaf här i sverige.
Himla trist om det blir så, jag älskar ju Sverige mkt på grund utav våra 4 årstider. Det är så härligt ju nu när det är vår att vakna upp av att fåglarna kvittrar, se solen kika in genom persiennen o öppna dörren o se grönska.
Men hur kommer det då bli sen? Kommer det bli en konstig mix mellan alla årstider eller kommer vi att ha gått under innan vi kommit så långt?
Usch va detta blev hemskt nu.. Fy sjutton. Jag vill ju att vi ska ta hand om vår planet så vi kan bo här o turas om allihop. Djur, växter och människor...för vi männsikor räknas inte som djur när man nämner djur o växter va??
Eller räknas vi som djur då? Hjälp mig att få rätsida på det är du snäll!!

Vädret ida kan inte heller bestämma sig såklart, det är molning, kallt, blåsigt men så plötsligt kommer solen fram, men stannar bara två sekunder. Man rullar ner persiennerna för att inte bleka möbler eller varför man nu rullar ner!? Jag vet inte det heller egentligen. Eller är det för att växterna inte ska bränna sig?
kan du hjälpa mig att lösa detta med?
Hur som helst, man rullar ner men hinner det knappt förens man går o rullar upp igen för solen har försvunnit spårlöst. men så kommer solen igen o man går o rullar ner. Men sen försvinner den.. ja, så håller det på. Men nu har ja låtit persinnerna vara nere, så det ser väl ut som om här inte bor någon. haha.
Men jag har ingen lust att springa o dra dem upp o ner hela tiden, blir lite jojjo grejs då ju.

Aj aj, min häl somna precis.. satt med hälen i golvet alldeles för hårt o alldeles för länge tydligen.
Men om en minut har det nog gått över. så jag längtar tills om en minut..........

.............Ah, skönt. Nu har det gått över.

Hmm, hungrig är jag men alla andra e inte hemma förän sent, vad ska jag göra för mat till mig själv? Vi ska ju äta middag ikväll när de kommer hem...
Jag tar korvstroganoff som blev över för några dagar sen förvarat i frysen. Älskar korvstroganoff, undrar om inte det är min favorit rätt nu för tiden?
Mmm, ska bli gott.

Ska gå o stoppa in maten i mikron nu.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0