Vita gåvor

Vita gåvor är en blogg där man kan vara med om man gillar vitt och vill vara med på swap ett antal ggr per år. Det går ut på att man köper en present med ett visst tema till en utvald person på bloggen för 100 kr. Denna gången är temat kök. Det ska passa personen som får det och det ska skickas med posten. Det ska gärna vara vitt eller någon annan diskret basfärg, men viktigast är att det ska passa personen som får det.

För att hjälpa min hemliga vän ska jag svara på lite frågor.

1. Vilken färg har du i ditt kök?
 -Svart & vit

2. Beskriv ditt kök
-Vita väggar är det jag gillar mest i köket. Ett stort fönster med sjöutsikt. En snygg hängare för diskhanddukar finnes. Ful mikro som används flitigt. Kyl och frys med massa onödig och nödig information utanpå. Ett bord med fyra stolar. Salt & pepparkaren som är svarta och vita som kramas som snart komemr att hitta en plats på en hylla är så söta. Just nu står de i ett skåp i köket.

3. Beskriv ditt drömkök
-Antik och lantlig look fast ny inredning. Gärna svart och vitt som nu. stort med köksö. Mkt ytor till när man lagar mat och bakar. Öppet så man kan umgås. Diskmaskin.

4. Vad är din favoritaktivitet att göra i köket?
 -Laga mat, äta och baka. Bakar inte ofta, men kul när det väl görs. Älskar förresten att duka fint, om det räknas,

5. Nämn nåt du saknar i ditt kök
 -Gardin, har köpt tyg men inte sytt än + tavelhyllor vita från ikea. De ska få in nya om ca en månad så längtar tills dess. Det ska bli något nytt utförande på dem dessutom. Skulle gärna vilja ha en snygg marimekko skål i glas ståendes på en hylla. Den som står på en fot. Har inte blivit av att jag köpt en sådan ännu.

6. Bakar du och lagar mat mycket?
 -Lagar mat gör jag varje dag med några få undantag. Men bakar blir det inte så ofta.

7. Vad tycker du inte om i ditt kök/vad skulle du vilja ändra?
 -Trä detaljerna. Dvs handtag, bänk och en trä "board" ovanför kaklet. Skulle även vilja ha vitt kakel.

8. Vad älskar du med ditt kök?
 -Sjöutsikten

9. Värsta köksaktivitet?
 -Diska

10. Kaffe eller te?
 -Te

11. Choklad eller vanilj?
 -Choklad

12. Laga mat eller äta?
 -Äta

13. Matsal eller köksbord?
 -Köksbord


Hoppas det hjälpte min hemliga vän lite på traven. Får fota lite imorgon i köket och lägga ut.

Btw, älskar fina kökshanddukar :)    -gärna då i svart-vitt


Kommentarer
Postat av: Malin

kul grej :D



sv: aha kanske någon man borde se då :D

2009-02-04 @ 12:47:36
URL: http://www.malinh.com
Postat av: Lilith

Låter som en kul idé det där! :)



Ditt paket är på väg nu, så det borde komma i början på nästa vecka ungefär! Så nu är det bara att vänta! :)

2009-02-05 @ 10:03:31
URL: http://skogsdoft-havsbris.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tackar! Nu vet jag vad jag ska köpa...;)



Hälsningar din hemlige vän

2009-02-09 @ 18:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0