Varning för uttråkning!

Jag gick in på min låtsassysters blogg (http://barabeea.blogg.se/) och fick där se hennes senaste inlägg som bestod av en massa helt fruktansvärt onödiga frågor... Så jag slår till jag också! Haha.
Jag har så fruktansvärt tråkigt..
Jag har (för er som missat det) varit sjuk sen i lördags..japp, snart en vecka alltså. Supertrist!
Haft feber varenda fruktansvärda dag sen i söndags, världens hosta o slem i massor. Ursäkta snacket, men fy sjutton va jag mått skit! Näsan har dessutom mest runnit samtidigt vart helt tilltäppt - hur nu de båda sakerna kan gå han i hand. Stopp och rinna samtidigt alltså..men tydligen funkar det också.
Inte förän i förrgår började jag kunna snyta mig ordentligt, ÄNTLIGEN säger jag för nu kan jag äntligen andas i korta perioder. Oj oj oj..höll nästan på att glömma att nämna det värsta med denna omgången med sjukdom.....
....Jag tappade rösten!! Jodå, någon gång där i början, tisdagen..eller kanske måndagen hade jag tappat rösten. Det blev bara värre och värre. Inte så lätt och ringa och sjukanmäla sig då.
Mamma fick ringa och avboka ett möte jag skulle på - Tack mamma! och min Sambo fick en dag ringa och prata med två av mina jobb och meddela att jag inte kunde komma och att jag tyvärr inte så lätt kunde ringa själv på grund av att rösten trillat bort.
Idag har jag mått bättre, inte känt av fullt så mycket feber och inte behövt ligga endast i soffan eller sängen. Idag följde jag med Pontus till Eket faktiskt. satt i bilen hela tiden, förutom när vi skulle in o handla halstabletter till mig, då steg jag ut sådär tre steg för att gå in på Ekets närköp för att själv kunna välja.
Men, efter detta var jag HELT SLUT!! oj oj oj, det var oväntat utmattande att sitta i en bil.
Jag hade sånt behov av att komma ut o se något annat än sovrumstaket, ryggstödet på soffan och tvns starka lysande bild. Det var skönt att iaf komma utanför lilla lägenhetens väggar för en lite stund. Hoppas inte chefer eller liknande har något emot denna lilla tripp utanför mina 73kvadrat som jag varit på i en vecka.

Oj, vad jag tappade fokus om det jag egentligen skulle göra..jag skulle ju kopiera listan från Beas blogg o skriva in mina egna svar där.. Här kommer den:

1. Hur ser din drömkille ut, om det bara gäller utseendet?  Håller med Bea här faktiskt att man får se när man hittar honom... och jag har ju faktiskt fångat min! Så jag säger ju som så att han har ljusbrunt hår, blå ögon o ser helt o fullt ut som min sambo Pontus.
2. Har du fått en kyss den närmsta veckan? nej, har ju vart sjuk så då håller vi oss ifrån sånt. Men en o annan puss på kinden har jag fått. :)
3. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Sambon
4. Hur lång är du? 171 cm
5. Vilken är den senaste filmen du sett? The Ugly Truth (Pontus kom hem i förrgår ifrån jobbet och hade då hyrt en film för att överraska, så underbart snäll o gulligt!
6. Skriv hela ditt senaste sms i inkorgen: Lyssna bara :) Förklaring:Emma ringde mig o jag kunde ju inte prata vilket hon visste redan så hon pratade in den roliga historien på svararen istället. Tack Emmis!
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? ringa för då får man bäst svar snabbast -jag tänker inte ändra på Beas svar där. Men denna veckan har jag föredragit sms då jag inte kunnat prata..
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? skilda
9. När såg du senast din mamma? förra veckan någon dag, har försökt hålla oss ifrån varandra nu när jag jag varit sjuk.
10. Icke godkänt i något ämne? Nej
11. Mvg i något? Japp, ett par stycken
12. När vaknade du idag? Vet ej.. tio eller elva kanske? 
13. Vilken är din favoritplats? Sängen är faktiskt underbart skön, där får man dessutom lagom plats för det man tycker som mest om. Dvs, sambon, mig själv och hunden! :) 
14. Vilken plats föredrar du minst? gynekologen
15. Vart tror du att du befinner dig om tio år? Se längre ner!
16. Hur stor är din säng? 160
17. Vad sover du i? trosor. Blir alldeles för varm annars. Sambon vill helst inte sova med öppet fönster då han jämt fryser på natten.
18. Hur många kuddar har du i sängen? två (en är min o en min sambos)
19. Var har du bott/bor?: Vejbystrand och Örkelljunga. En liten vända någonstans runt stockholm också fram till jag var ett halvt år. ;)
20. Tycker du om kinamat? Ooooja!
21. Tycker du om kaffe? Nej, tvi. Gillar inte ens lukten som så många annars gör.
22. Vad dricker du helst till frukost? Oboy.. men det har vi förbjudit oss själva att köpa hem för det är på tok för gott och onyttigt. Så det blir alltid vatten.
23. Kan du spela poker? Jag tror jag kan det. Men har aldrig riktigt velat lära mig eftersom man hört om så många som fastnat i spelträsket, men jag har nog inte kommit ifrån alla regler om stegar o triss o sånt ändå.
24. Känner du någon med samma födelsedatum som dig? Nej, inte vad jag komer på iaf. Är det någon som läser detta och är född på nyårsafton så säg till.
25. Vill du ha barn? Jajemen. Men det får väta ett par år.
26. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska.
27. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag vet. Kanske isf när de har varit på besök utanför skolan när jag var liten.
28. Föredrar du havet eller en bassäng? Båda lika mycket men på olika sätt måste jag nog säga.. 
29. Vad spenderar du helst pengar på? Inredning och mat
30. Är du cool? Oja. haha. Nej, inte direkt.
31. Kan du snurra tungan? Snurra tungan!? Jag kan rulla den så det ser ut som ett "o".
32. Vem är den roligaste människan du känner? Måste nog faktiskt vara min sambo 
33. Vad har du för ringsignal? Jason Derulo - Whatcha say.
34. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? ja, i en låda tror jag
35. Vad har du närmast dig just nu som är rött? en bläckpenna
36. Kan du byta olja på bilen? Nej, det tror jag inte
37. Vilken var den senaste boken du läste? Twilight serien.. Håller just nu på med den sista av fyra böcker.
38. Har du haft sex under den senaste månaden? ja, denna kommenterar jag inte 
39. Dansar du i bilen? Dansar o dansar. Är jag på bra humör, musiken är bra och lagom hög så ger jag mig nog på ett försök iaf. Typ rör lite på armarna, lite svårt att göra något mer i dansväg i en bil..
40. När var du i kyrkan senast? På julafton -09. Sambons familj har det som tradition och jag firade första halvan av julafton det året där. 
41. Hur många hål har du? Vad är detta för fråga!? Jag svara på om jag har hål i öronen då..och ja, det har jag. ett i höger och två i vänster. Var tre i vänster ett tag, men det läkte aldrig ordentligt så jag lät det tillslut att växa igen. 
42. Har du någon piercing? Nej, bara öronen
43. Har du någon tatuering? Nope.
44. Gillar du någon just nu? Oja..Min sambo 
45. Har du provat droger? Nej, aldrig i livet!! 
46. Röka eller snusa? Aldrig provat något av det faktiskt. 
47. Har du pojkvän/flickvän? Jupp!
48. Vad är ditt mobil nummer? Det lämnar jag inte gärna ut såhär på min blogg. är det någon som hemskt gärna vill ha det så får ni faktiskt be om det.
49. Vad ska du göra ikväll? sitta här vid datorn, kollla på tv, vänta på att sambon ska komma hem från spelning och sova.
50. Har du några syskon? Ja, en syster och en "ingift" syster. (Pappas frus dotter)
51. Hur mycket pengar har du på din mobil? Har abbonnemang.


Oj, det var alla frågor.. jag hoppade förvisso över den med var jag är om tio år så ska gå tillbaka till den nu o svara på den..
15. Vart tror du att du befinner dig om tio år?
Inte lätt att säga. Jag har ju inget fast jobb just nu och bor i en liten lägenhet med min sambo.
Jag kan istället säga var jag gärna skulle vilja befinna mig om tio år..
Då är jag gift, har två barn och ett stort hus som är fullt renoverat för det var ett gammalt hus från början med sådär lagom mycket lantlig charm. Den jag är gift och har barn med hoppas jag ju naturligtvis är Pontus.
Hunden lever också fortfarande och mår superbra trots sin ålder, hon springer dessutom och busar fritt i den stora trädgården med båda barnen.
Drömma går ju bra iaf :)

Ja, det var allt av min långtråkiga fredag.

Nu ska jag gå o hälla mig i soffan en liten stund innan jag ska sova.

Kommentarer
Postat av: Cath.

Hej Elina! Kul att du hälsade på mig, tack för dina fina ord! Jag använde Picket Fence på den större asken med rosa papper. Tog faktiskt inte någon färg alls under utan det som skymtar som mörkt är själva kartongen, så jag gjorde det lätt för mig ;D.

Kramar!

2010-03-22 @ 21:30:40
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0