Julen i det stora hela

..var helt underbar! Vi hade uppesittarkväll med bingolotto..vann hela 100kr. haha. Man ska vara glad för det lilla!

På självaste julafton var vi först hos Pontus (sambons) föräldrar i Eket, kul att se hur deras jul firas. Deras jul ser ut som följande:
Mat mitt på dagen består av rotmos och fläskkorv
sen bär det av till kyrkan i Eket där Pontus mamma och ena syster ingår i kören, helt underbart vackert!
sen blri det brått för att hinna hem till Kalle Anka, de va glada i år eftersom de hann se hela början.
Efter detta värms all mat och farmor förbereder kålen, både grön och brun bjöds det på
När maten är klar ska den givetvis ätas, gott som attan!
Under måltidens gång sjöngs det sånger i massor, riktigt härlig stämning
När alla var mätta och belåtna hjälptes vi åt att plocka undan och ställa in i diskmaskinen
När sen allt matstök var undan kom tomten-ja, den riktiga tomten! Han hade blivit ganska ung i år, kanske lite "Benjamin Button" effekt?
Tomten delade ut en julklapp till oss var och när tomten sen gått ut till sina renar och åkt iväg delades resten av alla julklappar ut, barnen hade självklart mest, alltid lika kul att se barns uttryck på julafton med alla högar av julklappar.
Alla öppnar sen samtidigt, vilket de gjort likadant i alla år.

När julklappsöppningen var klar (vid ca åtta på kvällen) bar det av till mina föräldrar där låtsaspappas föräldrar också va. Ingen julafton med syrran i år heller, då hon var hos sin pojkvän för att fira jul.
Jag och Pontus delade ut det osm låg under granen och sen öppnade vi en i taget i lugn och ro. Måste säga att jag trivs bättre med det då man ser även vad de andra fått, av vemm vad de tyckte om det och ifall de vill byta något.

När julklappsöppningen var klar var vi ganska trötta och begav oss hemmåt.

Pontus fick bland annat en grill av sina föräldrar och en bransläckare av sin ena syster, undrar lite om de hade pratat ihop sig där?

I år fick jag strumpor, pengar, prydnadsängel, böcker, två förvaringsväskor (en till pyssel och en till sysaker), större minneskort till min kamera, hörlurar till min mp3, halsband med matchande örhängen, skohorn, salladskniv och mycket mycket mer.

Det enda som ska bytas är en cult design knäckebrödsburk, vi äger redan en sen innan nämligen.


Tack så hemskt mycket allihop för allting och för en helt underbar jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0