Storm

Vilket väder det är ute!
Blåser som bara den, inget kul alls. Får ju passa på nu och kolla bloggen o så ifall strömmen skulle gå.
Tv bilden börjar redan halvt försvinna, den hackar o ljudet försvinner.
Inte alls särskilt kul.
Stackars de som följer Lets Dance.
Brandvarnaren gick för en stund sen, jag satte mej upp ur soffan direkt och letade efter ELD, men den enda eld jag kunde se var ju i kaminen och den var stäng, men antagligen hade den blivit för hårt åtragen så det hade puffat ut lite rök.
Det var bara att vifta lite med en tidning under varnaren & öppna spjället eller va det är lite grann sen blev det tyst igen. Skönt!
Tur att det finns brandvarnare.

På tal om nåt helt annat så är syrran i Norge tillsammans med snön.
Jag måste erkänna att jag saknat snön denna vintern, trots att den kan uppfattas ganska jobbig när den väl är här. Man måste ju ha så tjocka o klumpiga kläder, man plumsar rundor o halkar stup i kvarten.
Man blir blöt genom kläderna om man inte är rätt klädd o att gå i stan är knappast nåt man gör frivilligt.
Men jag saknar den ändå. Önskar att hon kunde ta hem lite till mig.
Men de har redan packat så fullt i bilen, då det hade ju inte fått plats.. om det nu hade gått att få med sig hem överhuvud taget vill säga.

Skulle åkt o sett på bio med en kompis ida som jag inte träffat på evigheter..känns det som iaf.
Men då blir man halv sjuk o kan inte sticka nånstans så det blir till att få ligga i soffan istället o höra hur vinden tar tag i huset så att väggarna håller på att rasa samman.

Fredag!? jadu, idag är det faktiskt fredag. knappt att jag kan fatta det. Jag börjar bli hungrig känner jag, vad ska man kunna äta? ingen aning. Är så trist att laga mat ibland. idag är en sån dag då jag inte har lust att äta, fast är man hungrig så är man. Då måste man ju äta, annars typ stupar man..vilket jag ju gör lite halvt iaf eftersom ja typ bara klarar av att ligga i soffan ida.

Jaja, nu har ja allt gnällt så det räcker.. nu ska ja ge mig ut i bloggvärlden o se om ja hittar någon ny tävling med ett roligt pris som jag vill ha.
vet att jag tävlar överdrivet mkt, men herregud..det måste man ju för att vinna något.

Fick mitt halsband igår förresten, så himla fint det var. Har ingen bild än där jag har det på mig, men här är en bild från tävlingen.

image62


Visst är det fint!?

Nu ska ja ut o leta i tävlingsdjungeln.. Wish me luck :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med ditt tävlande gumman:) Själv ska ja äta en pizza, sånn man gör i ugnen å köper i mataffärer typ:) Hade ingen ork å laga nått själv nu när inte du kom å linus e på hockey.Vad synd du blev sjuk, men vi kan ju se vad som händer till helgen.Nu ska ja sätta mig framför dummburken å ta en öl, I LOVE fredagar:) Pussssss

2008-02-22 @ 18:58:49
Postat av: Emmy

Vad skoj att du gillade halsbandet!

Hoppas du har en trevlig dag.

2008-02-26 @ 18:39:21
URL: http://kennelgnistra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0