Hemma hos mig

Blir lite bilder nu ifrån mitt rum efter att jag städat klart..



Min BILLY, IKEA hylla, har en låg avslutning (syns på bilden), en låg hylla (bild), en hög hörn hylla, en stor hylla med skåp på nederdelen och en BENNO, IKEA cd-hylla.
Har inte så snyggt i hyllorna just nu, köpt saker som jag tyckt om och bara satt in dem.
Jag vill ju så gärna flytta hemifrån och möblera och ha det kul där med inredning m.m. så har ingen större lust att fixa till det på mitt rum.
Det enda som jag gör är väl att jag städar..




Här ser ni mer utav min BILLY hylla.



(tryck på bilden för att få den större)

Har köpt nya knoppar på http://www.meandmyhome.se/,
fast jag gick in i den fysiska butiken som finns här i Örkelljunga.
De passade inte särskilt bra på denna sortens möbel, men jag gillar knopparna väldigt mycket + att jag ville ha lite förnyelse och förändring.



(tryck på bilden för att få den större)

Älskar denna afrikanska mask (..eller vad det kallas!?)




Min IKEA byrå. Fatet är super snyggt, köpte jag i en inredningsbutik i Hässleholm för längesen.
Hattarna har jag inte kommit på någon bra lösning till ännu, så de får ligga där sålänge och min silverfärgade smyckes-hand fick inte plats någon annan stans.




Har satt en tavellist ovanför min säng.

Har köpt två ursnygga lampor med clips att sätta en i varje kortsida att ha som sänglampor,
men de var större än vad jag trodde när de kom på posten (beställde på internet) så hyllan blev för klen.

Tanken är att jag ska köpa en ny hylla, men det får komma lite senare..kanska flyttar snart ju. ♥ Hoppas!



(tryck på bilden för att få den större)

Nedanför min säng har det alltid sett tråkigt ut, just nu står där en blå tvättkorg (pojkvännens), mina nyaste skor, köpte dem i våras.
(tänkt ha de silvriga på min kusins bröllop)
Gitarren och den silvriga väskan är min pojkväns, han bor hos mig nu och några veckor frammåt eftersom han har lånat ut sin lägenhet till en kompis några veckor i sommar.
Ända sen jag flyttade in har jag haft funderingar på vad man ska hitta på i hörnan för att den ska se bra ut.. men fortfarande inte kommit på något bra, har bott här i några år nu.
Vanligtvis står där ett staffli som jag fått av min pappa som han ärvt av sin faster eller något liknande
(läser du detta pappa så skriv gärna en kommentar och rätta mig om jag har fel)
Innan staffliets tid stod där en korgstol, men korg- och rottingmöbler är ingenting för mig.
Men inget av det ser riktigt bra ut.. funderat lite på att tillverka en "NIGHTFLY" lampa, (orginalet ser du på bilden nedan)

 Nightfly, Larsson united          Nightfly, Larsson united

..men jag vet inte om det skulle se tomt ut i övrigt då och vad jag isf skulle ha där mer..
Det är inte lätt när det är svårt..


  
(tryck på bilden för att få den större)

Mitt ena fönster, har ett stort och ett litet. Det man ser på dessa bilder är mitt stora fönster.


 
(tryck på bilden för att få den större)

Detta är mitt andra fönster, det lilla.
Har gjort en liten trollslända med ståltråd och satt i krukan.
Vet inte om ni ser det, kanske syns bättre om ni trycker på bilderna och får de större.


Det var alla bilder jag tog.

Ni får gärna kommentera, jag ÄLSKAR kommentarer!


Kommentarer
Postat av: Emma

jag ska kommentera!! jag vet lätt vem som ska hjälpa till när jag och marcus kommer hem...vi vill renovera lite i lägenheten så vi behöver säkert lite tips när vi ska ha ny soffa etc...så du får gärna hjälpa till med att inreda lite med oss!! saknar dig massor gumms!! Lav jåå! Puss

2008-06-20 @ 07:22:40
Postat av: Farsan

Hej Elina!

Lite paff va, att jag kommer med ett inlägg. Men så är det.

Kollar lite då och då vad du skriver.

Jorå, staffliet är från min faster Inger, du vet....

Hoppas ni hade det bra i Skummeslöv på midsommaraftonen.

Kram Pappa

2008-06-21 @ 20:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0