Tillbaka efter blogg semester

hej hej.
Herregus va längesen det var jag skrev något här. har hat massa annat o göra. bland annat har jag varit på kryssning i helgen.
Vi va ett gäng på sex pers som tog båten från stockholm o åkte över till tallin.
Under tiden som jag var iväg på kryssning började min hund löpa.
I veckan har jag i stort sett ingenting planerat.
Förutom på fredag, då en utav de svenskar ja träffade på båten antagligen kommer o hälsar på.
Vi hade sjukt roligt ihop, så det hade varit jätte kul o få lite besök.

Förresten så vill jag så gärna flytta hemifrån nu, men vart ska jag få de pengarna ifrån?
Är ju för sjutton arbetslös o utan inkomst.
Men gud så skönt det hade varit. Kunnat vara uppe hur länge jag velat, sätta in mina egna grejer i köksskåp och lådor. Ha bara mina egna grejer överallt! Oh va nice det hade varit!
När jag flyttar får jag ju börja med en etta gissar jag, men drömmen är ju ändå en trea, jag vill ju ha ett pysselrum där man kan ha allt pyssel framme hela tiden utan att det syns. så man kan stänga dörren om det rummet när där är stökigt.
I vardagsrummen skulle jag ha en platt tv, snygg bänk att ha dvd o så i. Hade dessutom gärna ägt ett nintedo wii o satt i den bänken bredvid dvdn. Något matsals bord ska jag inte ha i vardagsrummet, tycker det känns så onödigt, nej..jag ska bara ha ett helt vanligt köksbord i köket.
Jag ska inte ha någon vit soffa, trots att det är snyggt. Det blir ju så lätt skitigt o jag gillar att äta framför tvn.
Orkar dessutom inte tvätta sofftyget hur ofta som helst.
Det blir en tyg soffa iaf, skinnsofor är jag inte så förtjust i direkt. När man sätter sig är det jätte kallt, när man sen suttit där ett tag blir det helt svettigt o under hela tiden man sitter där kasar man ju. Så inte nån skinnsoffa för min del.
Bli nog en liknande den jag har nu tillsammans med syrran i vårt gemensamma vardagsrum. Vi har en skitsnygg o super skön brun tygsoffa. Skulle man spilla i den skulle det inte synas.
I köket vill jag inte ha öppna hyller som en del har, uan jag vill ha stängda skåp. Vita luckor tror jag det blir om jag själv får bestämma, annars något fint träslag. men då tycker jag att det ska vara samma träslag som köksbordet.
I hallen vill jag ha ett stort skoställ, är ju tjej o precis som många andra tjejer så har jag många skor.
Jag vill ha en stor garderob, gärna en walk-in-closet. inte så lätt o ha i en lägenhet dock, men drömma får man väl?
Hade vart nice o ha det med en stor tyg inklädd fotpall i mitten. skarpa lampor i taket o en spegel med lampor runt som de har i skådisars loger.
Där ska vara väl organiserat för smycken, skor, jeans, andra byxor, tröjor, klänningar o kjolar. Underkläder med såklart. Det hade varit underbart!
Just nu har jag en garderob och en byrå, men är så trött på att ha byrå.
Har blivit så förtjust i det alla gör med sina loppis fynd nu. Alltså att de hittar en sliten gammal skänk, skåp eller byrå för hundralappen på loppis, sen tar de hem o målar den i vitt, byter handtag på den o sen är den sååå snygg!
Jag vill ha det så i min lägenhet.
Det ska vara en skön blandning mellan gamla o nya saker, ljust o luftigt. gröna växter i fönsterna, ljusfat på bordet, fräsch frukt i fruktskålen, böcker i bokhyllan o fina handdukar i badrummet som matchar duschdraperiet, mattan och självklart varandra.
Men som ni nu förstått när ni läst detta så krävs det ju en vinst på någon sorst lotto först.
Jag vill ju förresten dessutom åka till Australien o hälsa på min Emma som är där o pluggar.
Inte sett henne på länge nu. Australien är ett ställa jag verkligen vill åka till. Hade  varit så himla kul nu speciellt eftersom hon är där så man får se hur hon har det också kan hon visa mig runt.
Nu ska ja kolla vidare på internet, ska nog kika in på nån kul inredningblogg, finns ju så himla många.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har en lite galen tävling i gång i bloggen nu, haha! Kanske ngt för dig? :)

2008-03-18 @ 21:08:12
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Postat av: Maria

hehe kul att du är med, tror folk snart kommer tröttna :P så surtar du om ;) det e fina smycken ;)

2008-03-18 @ 21:57:38
URL: http://mariapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0