Jul jul strålande jul

Nu är vi snart där.. längtar mer än vanligt fram till jul.
tyvärr så kommer nog denna julen att komma lite i skymundan med tanke på att vi omemr vara mitt uppe i en flytt runt de dagarna + att Pontus kommer jobba varenda eviga dag med något litet undantag..
Men det ska bli så mysigt. Hoppas på att min pappa kommer hem till oss och firar jul..
Undrar var syrran ska vara på julafton i år?
Jag ska iaf va hemma hos min mamma, hennes sambo och hans föräldrar.
Förra året var det jag, Malin, mamma, Mats, Mats föräldrar och Mats mammas bror och hans sambo. Min pappa var också med.
Det var så otroligt roligt på julafton förra året. Jag skrattade så jag hade ont i hela kroppen.
Det är så det ska vara på julafton tycker jag, roligt och självklart mysigt.
För det mesta brukar jag få ont i magen. tror att det är för att jag är nervös för julklapparna o så.. har fortfarande inte kommit över det fenomenet. Sitter kvar sen jag var liten..syrran har samma känsla i kroppen, så vi kan knappt äta mat på julafton.. haha.
Ska i vilket fall bli så mysigt.

Jag och Pontus har bestämt oss för att ha en egen julkalender med presenter till varandra i.. Jag köper hälften av dem och han andra halvan.. så tolv var.. de ska inte kosta särskilt mkt men det blir spännande varje morgon..
Vi kommer då öppna varannan dag.
Tänkt göra så att jag hänger upp ett natursnöre i tå spikar på väggen ovanför soffan.
I snöret sätter jag 24 klädnypor i trä.
I varje klädnypa hänger jag en brun papperspåse som är dekorerad med bland annat ett nummer från 1-24.
I varje påse ska där ligga en liten present. Det ska bli super skoj!

Jag och Pontus var i Munka Ljungby och Ängelholm i Lördags. Vi var inne i några inredningbutiker i både Munka och Ängelholm. Vi åkte även till julmarknaden i Hembygdsparken i Ängelholm..
Just julmarknaden var inget för mig.. Men inredningbutikerna.. NICE säger jag bara!

Hittade en hel del fint på vår rundtur..
Har fotat så ni får se.

 Har gjort en krans med nypon för ett tag sen.
Hittade nu ett glashänge att hänga där i som det står NOEL på.
Kostade endast 12 kr.
Lite otydlig bild, men fint i verkligheten.


 
Renarna tyckte jag var så söta så jag kunde bara inte motstå. (39 kr)



Denna Underbara lyktan blev både jag och Pontus helt förälskade i, den står tänd varenda dag. (198 kr)



Jag hittade denna härliga mix med julgransjushållare på en loppis. Lådan innehåller 15 st och kostade 20 kr.

Julkulan köpte vi tre likadana.. 39 kr styck. Blir till att hänga i fönstret.

Änglarna har vi tänkt hänga i granen när den kommer upp eller om vi hittar en fin gren att hänga på väggen så kan de få hänga där i. (119 kr)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Om du gillar filmer så vpre det jätte kul om du deltog i min tävling på

www.enlitentax.blogg.se

2008-11-25 @ 16:50:46
Postat av: Evelina

haha, nä..Skulle jag aldrig få för mig..

Men håller med om att det kanske ser ut så:)

Fina grejer du köpt..Jag längtar oxå till julen..1:a advent på söndag, då ska julpyntet upp.

Puss gumman!

2008-11-26 @ 11:28:45
Postat av: Sara

Hej tjejen. Allt bra med dig? Herregud vad länge sedan det var vi sågs. Jag slutade jobba på Mcd 2005. Är du kvar där eller gör du ngt annat? Kram Sara

2008-12-04 @ 00:25:54
URL: http://sassygirl.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej!

Tävlingen hos mig är avslutad, tyvärr vann inte du julstrumpan. Bättre lycka nästa gång!



Kram,Lotta

2008-12-08 @ 16:08:25
URL: http://lottaspace.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Hej du! Tack själv:) Har du fortf ont i magen eller bara förkyld? typiskt du skulle bli dålig, men du stanna ju ändå rätt länge:) jag mår bättre nu,har bara lite ont i halsen.Tror det kan va efter all rök dem spruta ut ur rökmaskinen.Hela rummet var helt rökfyllt emellanåt.Vi stack strax efter 4.Så efter Paulina å du stack sen så var alla kvar tills mellan 3-4..Så det var skitskoj..Ha det bra gumman.Puss

2008-12-08 @ 20:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0