Sömntuta

Idag gick sambon upp tidigt medan jag låg kvar och sov ett tag till.
Var så fruktansvärt trött, hade sovit dåligt ett par nätter och somnar jämt alldeles för sent..
Sambon som var duktig att gå upp i ottan struntade i antalet timmar han sov med tanke på att han skulle kunna sova på turnébussen på väg till spelningen i Skara senare samma dag.
Under tiden jag sov åt han frukost och gick hem till mina föräldrar. Av dem lånade han en högtryckstvätt för att kunna spola av och rengöra vår balkong.
Vi spolade av den med högtrycktvätten förra året också men planer på att sen olja in det, men det var aldrig väder som tillät. Det hade blivit lite skitigt, grönt och fläckigt igen under vintern så vi han spolade det igen för att få en så bra grund som möjligt inför oljningen.
Nu väntar vi snällt på att det ska torka så att vi kan börja olja in det.
Vi har utemöblerna i ett förråd, där de stått över vintern och vi vill så gärna få ut de på balkongen så fort som möjligt nu när det är så fint väder. Men vi ska vara duktiga och hålla oss till vi har blivit klara med behandlingen av golvet först.



Såhär såg det ut när sambon och jag rengjorde golvet förra året.



Denna veckan har jag varit duktig och målat ett träfärgat plank. Det blev självklart vitt med tanke på att halva redan var vitmålat då vi flyttade in.
Jag målade tre gånger totalt, så skönt att ha det gjort!



Såhär såg det ut före målning. (bilden är tagen förra året)
Här är golvet rengjort. Men planket som bara var målat vitt till hälften när vi flyttade in fick sig en omgång av högtryckstvätten också. Här har det dessutom börjat regna.




Såhär ser det ut nu när det är helt färdigmålat. Planket till vänster har vi inte gjort något åt ännu. vi har en del tankar och funderingar eftersom det ser så tråkigt ut, färgen flagnar och alger härjar..inte så kul.

Har ni några tips eller ideér om vad man kan göra för att lätt fixa till eller dölja planket till vänster så dela mer än gärna med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0