Uppvaktning!

Måste bara vosa hur gullig min sambo va i måndags när han kom hem efter jobbet.
Han hade i och för sig missat att fixa något till mig trots pikar och påminnelse. Sa dessutom från början att det räcker med att han bara ritar en teckning eller vad som helst.. men åter till vad som hände i måndags...

Han ringde och sa att han hade slutat så jag satte igång med att laga mat och gick och låste upp dörren till honom så där skulle va öppet när han kom. Det dröjde ganska länge innan han va hemma men han är så pratglad och känner så mycket folk och brukar därför hyffsat ofta stanna o snacka me nån på vägen hem så jag reflektera inte direkt över det.
Sen ringde det på dörren och jag bara tänkte att va sjutton, han kan väl öppna själv men jag gick o ch öppna iaf.
Där stod han då med ett paket blommor, en papperspåse och mobilen i högsta hugg. På mobilen spelades en låt med text som innehöll raden "tre röda rosor" ♪♫♪♫♪
Det var så otroligt gulligt och oväntat att jag blev alldeles tårögd ♥



När jag sen öppnade paketet med blommor sa han direkt "du får själv måla dem röda".. det var rosa rosor eftersom Gunilla i blomsteraffären inte vilje sälja de röda pga de va så långt gångna redan.
Sen la han dessutom till "och jag som fick för mig att låten löd -fem röda rosor- men det gjorde den tydligen inte" så han hade köpt fem rosa rosor.. :)
Men det var så gulligt och de står fortfarande väldigt fint i sin vas!
I papperpåsen låg ljusmanchetter till vår cultdesign-ljusstake. Där sa han "jag stod där nere och kunde inte komma på om vi hade en med tre eller med fyra ljus, men sen beslöt jag mig för att det måste vara en med tre vi har" så gick han och kollade på vår ljusstake... "Nej, det var en med fyra vi hade" hahaha. Så kul vi hade åt dessa småfel som ändå va så rätt. Det var ju sååååå gulligt av honom!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, han är nästan alltid gullig! :)

2010-02-26 @ 23:18:19
URL: http://amandabjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0