Vita gåvor

Så var vi igång igen..
Denna gången är temat Mat/Bakning. Inte så svårt, men inget tema för mig direkt. Tycker inte det är direkt kul att laga mat och baka. Eller jo, ganska kul..men HATAR att diska efteråt, vi har nämligen ingen diskmaskin. :(

Ska förenkla det lite för min hemliga vän..

I mitt kök har jag färgerna svart och vitt.
Böcker går bort, har nämligen alldeles för många kokböcker redan.
Diskhanddukar är alltid lika roligt (detta skriver jag på varje som ni kanske redan märkt, men jag älskar diskhanddukar)
Kryddor hade vart rätt kul, alltid skoj o prova lite nya smaker. Men starkt tål jag inte alls tyvärr.
Underlägg eller liknande hade vart rätt kul. Vi har Mairo blomma-tyg i svart vitt som ska bli gardiner så matchande saker med det hade varit trevligt om det finns.
Såhär der det tyget ut:



Servetter går också bort. har jag med på tok för mycket nu. Bjuder hem folk för sällan för att det ska kunna användas upp. Använder nämligen hushållspapper när vi inte har gäster.
Någon dekoration till tårtor eller liknande-nej tack. Det är inget jag pysslar med.
En bakduk hade varit kul att ha. Det är inget jag äger sedan innan. Tror det heter bakduk, det jag menar är typ en diskhandduk fast som man lägger över bullarna när de kommit ut ur ugnen eller när de ska jäsa eller så.
Lite kul ingrediener tillsammans med ett recept hade ju också kunnat vara skoj och kanske formar till om det skulle vara typ bull-recept.

Nu kära vän får du komma på något utifrån detta så gott det går. Lycka till.
Vad jag själv ska ge min vän har jag ingen aning om ännu.


Kommentarer
Postat av: Lotta

vad kul det är att gå runt lite bland sina vita gåvor vänner och leta efter ideer. Hoppas att din hittar nått i din smak och det är jag säker på!

Jättekul som sagt att titta in hos dig men nu ska jag kolla vidare på din sida.

Kram en Vit Gåva vän som tyvärr inte är din denna gång :)

Kram Lotta

2010-02-06 @ 23:01:45
URL: http://lottist.blogspot.com/
Postat av: Louise Alexandersson

Vad kul att du gillar min blogg, välkommen igen.

Ha en bra helg

Louise

2010-02-12 @ 08:33:40
URL: http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0