Min tisdag

Idag började jag dagen med att gå upp klockan sju, blev skjutsad av syrran in till Ängelholm o gick till doktorn, visade sig att allt bara va bra med mig, men fick tabletter för att kunna få mens regelbundet igen nu efter att jag slutade med mina p-piller i september.
Sen drog jag vidare in på ett fik där jag köpte frallor och tog sen bussen hem till mamma o åt brunch med henne.
När klockan blev kvart i ett var det dax att gå ut till nästa buss som tog mig till jobbet.
Väl på jobbet va det hur skönt som helst. Jobbar på fritids så vi satt ute i en och en halv timme. Jag satt med alla tjejer o ritade (utomhus), hur mysigt som helst!
När klockan va fyra var det dax för mig att dra hem.
När jag kom hem satte jag mig vid datorn en bra stund. Behöver lata sig lite efter en så tidigt morgon o efter jobbet.
I köket står nu maten o puttrar o fräser för fullt.
Ikväll blir det fläskkotlett, bearnaisesås och potatisklyftor. Ska bli underbart gott!



I förra veckan handlade jag hem så jag skulle kunna göra pastasås så att frysen kunde tömmas lite. Men det blev inte av så jag gör det nu istället så inte grejerna i kylen skulle bli för gamla, så fryser jag in det till färdiga portioner istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0