Dagen

Började dagen med att gå upp vid åtta...
orkade inte gå upp med Pontus imorse..
han går ju upp redan halv sex..
..lite väl tidigt kan jag tycka, stackarn.

sen blev det frukost, vi hade två sorters bröd, ett gott o ett ännu godare.
Pontus lämnade bara en skiva av det goda brödet till mig, men det var nog lika bra eftersom det andra som det fanns fler av var nyttigare.
Det resulterade i att jag åt en skiva av varje.
Nåt gott pålägg hade vi inte heller (inte handlat på några dagar) så det fick bli marmelad på flaska som jag inhandlat i tanke på just sånna här situationer. Vilken tur att  jag tänker till ibland.

Direkt efter att jag ätit upp min frukost tog jag en dusch o sen raka vägen till frisören.
Jag trodde att jag var sen så jag slänge upp håret i en toffs, utan att borsta det.
När jag väl var framme hos frisören var jag 10 minuter för tidig, men det gjorde ju inget, då kunde jag ju sitta där o slappna av och titta i frisyr kataloger.
När klockan slog nio var inte Ulrica klar med sin dåvarande kund så jag fick slappa lite till. Men det gjorde inget, jag hade ju ingen brådska.
Klippte av en ganska lång bit och hon fick rättså fria händer. Inte så mkt man kan göra med mitt hår, har ju självfall.
Hade så gärna haft lugg eller håret klippt i etapper (tror jag man kallar det iaf)..men det hade bara blivit en enda boll allting.. o inte alls snyggt.
Fint blev det iaf.

Efter frissan tog jag en tripp in på Coop och handlade lite mat o annat smått o gott. Lite saker man behöver, typ smör o bröd och så..

Min låtsas farmor ringde för en stund sen o frågade om jag ville komma och äta lunch hos dem halv ett, så det blir nästa stopp. Det skulle bli potatismos och korv, gott. Hasse (låtsas farfar) gör världens godaste potatismos!

Efter maten så drar jag hem igen, måste gör lite smycken inför lördag då jag ska stå och sälja mina smycken (och lite annat) i Vittsjö på en marknad där. Så ni är välkomna!

Tryck på bilden för mer info om denna dag.



Ikväll blir det Hässleholm, VIP kväll där på VeroModa, ska bli trevligt.
Man får en härlig välfylld Goodie Bag med sig hem, underbart!
Får väl fota sen o lägga ut en bild på innehållet i bagen.

Nu ska jag sticka o äta.. mums.

Kommentarer
Postat av: leia

trevligt!!! hoppas det blir skoj och att ni får nå´t fint i goodien:)



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0