Min kamera

min kamera...den saknar jag nu mamma.. Jag har en del jag skulle vilja fota o så.. har känt lite smått behov av det..

Mamma har lånat den till att ta bilder till sin shop och lite så. (pysseltagen.se)
Kanske dax att skaffa en egen och lämna tillbaka min, eller!? ;)

Vi var hos Elias (min kusins son) i lördags, han fyllde 9.. han är så rolig.
När vi skulle åka hem var han inne på sitt rum o lekte. Min mamma gick in där och sa till honom "Elias, det är nog dags för oss att åka hem nu."
Varav Elias svarar med en suck; "Åh äntligen, så jag kan gå och lägga mej."
Haha, det kom verkligen från hjärtat..

När jag skaffar barn en gång i framtiden så ska jag göra som Emil i Lönnebergas mamma ungefär.. fast hon skrev väl upp hyss om jag inte minns fel.. jag ska istället ha en bok/ett häfte som jag skriver upp allt roligt mina barn säger.
Så kan man visa det för dem sen när de blir stora och skaratta åt det och minnas tillbaka hur länge som helst.

Min syster slängde ofta in ett "vuxenord" i varannan mening.. men hon hade ju självklart ingen aning om vad det betydde så det blev ju jämt fel. Det hade vi riktigt roligt åt. Synd bara att ingen skrev upp vad hon sa, för det är det ingen som minns såhär en 15 år senare..

Btw.. Emma, jag längtar tills du kommer hem.. (tur att det är ganska snart) Vi måste byta julklappar med varandra i år.. har ju varit utan den traditionen nu ett tag.. :P


Kommentarer
Postat av: Emma

hej gumman!! klart vi ska byta julklappar! jag ska försöka komma på något skoj =) Jag längtar också tills jag kommer hem så vi kan träffas och ha jätteskoj! Jag och Marcus ska se Twilight filmen samma dag som jag kommer hem och jag vill jättegärna att du följer med. Du kan sova över hos mig precis som i gamla dagar! Lovar att jag ska spela "bikåås aj lööööööööv jåååå" för dig =) puss gumman

2008-11-06 @ 01:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0