LP-pyssel

När jag städade här hemma i lägenheten för några dagar sedan fick jag syn på mina LP-skivor som bara ligger o samlar damm. Köpte några stycken på loppis för ett tag sen.
Tänkte att jag skulle testa att göra skålar av dem, än så länge har jag gjort en, hur fräck som helst.


  

Det är alltså samma skiva/skål men sedd ifrån olika håll.

Såhär gjorde jag:

Satte ugnen på 100 grader
Hade gallret kvar i ugnen ganska i mitten (hellre längre ner än för högt upp)
Satte sen in en vanlig kaffemugg uppochner i ugnen på gallret och la skivan centrerat ovanpå
Sen väntade jag tills den hade mjuknat ordentligt.
Tog då på mig ett par diskhandskar så att jag kunde forma den (blev för varmt utan handskar) 
Den stelnar ganska snabbt igen, men skulle du inte bli nöjd är det bara att ställa in den i ugnen igen.

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hur häftig som helst. Vad kostar en:)

2008-09-28 @ 20:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0