Helgen som var

I fredags kväll kom pappa, hans sambo Karin och hennes dotter Bea. Jag hade bakat en underbar morotskaka.. Receptet har jag fått av Evelina.
Har bakat den en gång innan, den blev då underbart god. Det blev den denna gången också, bara inte fullt så geggig och saftig...för jag hade glömt att hälla i smöret i smeten. Trodde det bara skulle vara att slänga den, men icke, den var riktigt god iaf. Så nu vet vi det... vill man ha en smalare variant av den morotskakan kan man låta bli att hälla i  allt smöret i smeten. Räckte med smöret i garneringen för att det skulle smaka smör.
Den var poppis och åts upp under den helgen..alltså på tre dagar.

På fredagen när de kom fick jag och Pontus inflyttningspresenter. Två margarethe skålar..som jag så länge önskat mig och ett jättefint påslakanset.



I lördags var det alla ♥-dag. samtidigt fyllde min syster 19 år. Vi gick hem till henne på morgonen för att gratulera.
Av mig och Pontus fick hon presentkort, hon saknar nämligen lite delar till sin höganäs-servis.

Vi delade även ut alla ♥-dags presenter och julklappar till pappa, Karin och Bea eftersom vi inte setts runt jul.

Pontus hade glömt bort alla ♥-dag litegrand + att han haft fullt upp med bandet...så jag får vänta med att få något av honom tills senare. Fråga mig inte när bara...för det vet vi inte någon utav oss skulle jag gissa.

På lördagseftermiddagen gick vi hem till syrran och blev bjudna på muffins med glasyr som hon själv hade bakat. Gott som bara den. Fint dukat var det också.. Undrar om det var mamma eller syrran som dukat, kanske hjälpts åt rent av.

På kvällen efter allt firande bar det av till Tingvalla, Åstorp där Donnez (pojkvännens band) spelade. Pappa, Karin och Bea hade ju aldrig sett dem i action. Först var det ganska negativt det mesta.. dyrt inträde, gamla människor och vi fick sura miner och blickar riktade emot oss...vi va outsiders kan man väl säga. I stort sett alla andra va stammisar där.
Men efter pausen som varade i en halvtimme hade de gamla människorna lugnat ner sig lite och stämningen blev mer avslappnad.
Till slut hade vi riktigt roligt. Jag och Bea dansade foxtrot hela kvällen och tillslut kunde vi det rätt bra. Vi försökte oss på bugg emellanåt, men det var inte nån större hit.
När klockan var halv ett på natten och bandet hade spelat klart och de flesta åkt hem stannade vi kvar en stund. Vi pratade bland annat med vakten som hade jobbat på det stället i 25 år... Det visade sig att Donnez var det första bandet under alla de åren som hade spelat fel på en dans som kallas "Jägardansen". Den ska spelas precis innan pausen, vid ett visst klockslag. Men Donnez hade råkat spela den en kvart för tidigt. Haha. Mänskligt att fela, men det var det inte alla som höll med om. Men nån gång ska ju vara den första.

På söndagen tog vi oss alla en tur till Väla.. Där mötte vi både trummisen, gitarristen och sångaren. Så 4 av fem i bandet var på väla den dagen. rätt komiskt. Lediga en dag och då blir det väla.

Nu ska jag försöka mig på att sy gardiner. Har inte så stor aning om hur man gör.. men jag får helt enkelt testa mig fram.

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Evelina

En kompis i gbg glömde oxå hälla i smör när hon skulle bjuda det på oss, haha.. Det var så klart gott men inte lika krämigt ju. Vi som ätit den innan märkte skillnad med de andra som inte ätit den tyckte ju den var skitgod..Men bra alternativ om man vill ha smalare ju:)

2009-02-20 @ 08:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0