Långt uppehåll

Ursäkta det otroligt långa uppehållet! Inte alls meningen har bara inte haft någon inspiration.. men hoppas på att den kommit tillbaka nu. Hänt en hel del sen sist..

Varit på loppis o handlat de mest underbara sakerna en loppis kan tänkas ha!
Jag känner mig lite lätt beroende utav att gå på loppis nu, men icke nån som verkar känna sig manad att följa med.
Ännu ett av skälen till att skaffa körkort så fort som möjligt.

Vita gåvors swap är igång just nu, med temat trädgård.
Jag har ju ingen trädgård, men en himlans stor balkong. Den är helt underbar att sitta på när man äter frukost m.m.
Sol har vi till ca 17.. man ska inte klaga.
Har köpt en massa härliga blommor till balkongen.. bland annat rosmarin på stam sen de andra vet jag inte namnet på, men underbart fina är dem.

Här har vi grillpremiär på balkongen!


Jag hoppade in och jobbade på dagis för en vecka sen, så kul att vara med barnen! ..men nu sitter jag här med min jobbiga förkylning som har varit himla jobbig, haft feber o yrat, svettats som en gnu o knappt kunnat andats, men jag är på bättringsvägen!

Jag och Pontus har varit på koutsläpp, vi åkte ända ner till en gård som ligger vid skånesdjurpark för vi hade missat att gå till någon här i närheten.. de som är närmre oss släpper nog ut sina tidigare verkar det som.
Det var lite väl långt att åka för en sån grej såhär i efterskott, men jag vill så gärna o nu vill jag göra detta iaf varannat år, men hos bönder som har kossor mer i närheten. De hoppade och skuttade och råmade och såg så lyckliga ut.
Deras mjölk gick till skånemejerier så de delade ut småförpackingar men mellanmjölk där, jag tog en, perfekt att ha i maten nästa dag.
Resan gick inte bara till koutsläppet utan det var ju i närheten av Elmelid som ligger i Höör, där Pontus köper mkt utav sina musikprylar, så han var glad också.
Han köpte bland annat gitarrhållare som vi nu har satt upp på väggen här i vårt musik-/data-/pysselrum.
Blev så fint så!

Vad har jag mer gjort, jadu..kan inte komma på mkt mer just nu. Men jag återkomer snart igen! Promise!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Saknat att läsa, här...kul att du skriver igen.

Kramar Lotta

2009-05-25 @ 20:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0