Vita gåvor

Nu är vi igång igen o ska skicka paket till varandra.. Denna gången är det jultema. Ska bli så kul o gå ut i affärerna o kika efter nåt som passar min hemliga vän vars blogg jag nu följer flitigt för att kunna lista ut vad hon kan tänkas gilla.

Blev tipsad på VitaGåvors blogg om frågor man kan svara på för att det ska bli lättare för min hemliga vän som ska skicka paket till mig, här kommer dem:

* Vilken jul kommer du köra på hemma i år? Den röda traditionella, den svartvita moderna? Eller romantiskt vitt & silver?
Jag är mer den som har samma varje år, men vi har inte så mycket julsaker har jag märkt. Saknar bland annat ljusstakar/julstjärnor till en del fönster (även om inte fönsterna är så många) så ska iväg till affärerna o leta inom kort. Blir nog en fin julstjärna till nåt fönster. Jag lyckades även ragga upp en gammal stjärna hos låtsas farmor & farfar som de inte använder längre. Så det ska bli kul o sätta upp den när vi varit och hämtat den.
Annars kör vi här hemma nog mer den treditionella julen tror jag. Jag gillar att julen är röd, har inget rött här hemma annars så känns lite kul att få upp färg när man tar fram julsakerna.


* Vad gillar du i julpynt väg? En hel del av denna frågan har jag nog svarat på i förra frågan. Men gillar inte guld direkt i julpyntsväg. Älskar däremot det "naturliga", beige o brunt med lite rött i tyger o så. Men en diskhandduk i rött o vitt som jag äger älskar jag, den är från GreenGate tror jag, underbar är den iaf. Jag gillar kitschigt, men absolut inte hemma hos mig själv.

* Dekorerar du hela huset/hemmet eller bara enstaka rum?
Dekorerar o dekorerar, jag tar fram ljusstakar i fönsterna men byter inte gardiner. Jag hänger inte upp glitter överallt heller, det hamnar bara eventuellt i granen sen när den kommer upp. Halmsaker är jag inget stort fan av, trots att jag har en hel del, men det är som jag ärvt och då får det komma fram iaf.

* Nämn dina favorit juldekorationer. Ett tovat hjärta som det står god jul på och min ängel som jag hänger i granen som varit min skyddsängel sen jag var liten. En sittande tomte som jag fått av min mormor, fick en ny tomte av henne varje år när jag var liten. Något jag älskat sen jag var liten är ett guldfärgat änglaspel som plingar.

* Tycker du om tomtar? Dekorerar du med tomtar? Jag har en hel del som jag som sagt fått av mormor när jag var liten, så fler tycker jag inte det finns plats till. Jag har så det räcker o blir över ibland.

* Hårda eller mjuka paket? Hmm, mjuka om det är strumpor eller diskhanddukar i dem. Haha, har fått världens dille på diskhanddukar märker jag. Det verkar jag inte kunna få för mycket av. Annars är det lika kul med hårda.

* Nämn något du inte kan vara utan på julen. Lussekatter, julgran, adventsljusstake, änglaspel, julklappar, Disney på julafton, julstrumpa och familjen såklart. 


Hoppas det hjälpt lite. Har lagt upp lite bilder från dagen vi julpyntade här hemma, kommer fler bilder snart på saker jag gjort själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0