Hemkommen efter scrapträff

Oj oj oj.. nu är man slut i huvudet. Men så kul jag haft det idag.
Hade ju tänkt lägga upp bilder som jag tagit och jag har fotat lite grand iaf. Men blir inga bilder ikväll, är på tok för trött dessutom kanske det ska bli lite allahjärtansdags-presenter utav det..har inte riktigt bestämt mig än.
Kan ni hålla er med bilder tills efter alla hjärtans dag?
Hoppas det för ni får helt enkelt vänta. haha.

Har suttit med folk runt omkring mig som jag känner sen tidigare vilket va väldigt skönt. Vi har fnissat o flamsat o tramsat konstant idag. Så enormt roligt vi har haft!

På sin plats när man kom låg en kasse, i den kassen fanns ett enfärgat papper, ett mönstrat papper och lite dekorationer. Med bara dessa + en stämpel eller foto skulle man sen göra valfri sak.

Under dagens gång kunde man alltså vara med i olika utmaningar, tre för att vara mer exakt. Materialutmaningen var den första.

Nummer två bestod av en skiss som man skulle använda sig av och sen göra något kort, Lo eller liknande men man fick använda sig utav vilka saker man ville.

Nummer tre var helt valfri i utförandet.. så när som på en sak, det skulle vara hjärttema på det hela.

Kursen gick alltså under hjärt- och kärlekstema. Passar ju perfekt nu lagom till allahjärtansdag.

Något som jag tyckt va superkul det är alla ideer o tips man fått lite varstans ifrån. Alla boxar och olika vikningar som alla andra gjort som man kan få tips på hur man gör. Hur kul som helst. Kom hem med några roliga mallar faktiskt.

När man snmält sig till träffen har man även kunnat anmäla sig till tre olika workshops. De tre olika var:
1. Att lära sig vika en korsettväska, så fin!
2. Altra en tittskåpstavla
3. Alcoinks på porslin och glanspapper.

Jag var med på workshop 1 och 2 eftersom jag kände att jag redan gjort 3an en hel del tidigare.

Korsettväskan blev jag inte riktigt helt klar med för jag la tiden på utmaningarna istället men jag har bara axelbanden/handtagen kvar att sätta fast.
Tittskåpstavlan är inte heller klar. Dekorationerna man fick till va en del rött i eftersom det var kärlek- och hjärttema. Jag kände att jag gärna ville ha tavlan hängandes uppe här hemma sen och ville då inte ha rött eftersom vi inte har ngt rött här hemma sedan innan (bara rött här hemma under julen) så jag tog hem det och ska fortsätta dekorera den en annan dag med lite vitt, brunt och beige.

Nu ska jag gå o hälla mig i soffan framför tvn och se på nån film som redan pågått i nån timme. vilken det blir vet jag inte men kikade på tv.nu och där va filmer igång på nästan alla våra kanaler just nu.

Längtar redan till nästa scrapträff, vilket jag hoppas blir snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0